「阿仔阿女,起身返學啦﹗著夠衫,快啲啦﹗」

「得啦﹗阿媽,你唔好咁煩啦﹗」

「仲唔出門口,就遲到啦﹗」

「你仲叫住我,係你令我遲到,煩死人啦﹗」

隨著對話的完結,通常屋門便會應聲”嘭”的一聲關上。

屋外的阿仔阿女只會覺得阿媽煩得要命,而屋內的阿媽好像吹脹的氣球,這一刻才慢慢放鬆下來。

那些年,我仲係阿媽個女,我發誓將來不要重蹈覆轍,免得俾仔女話我好煩。點知做人阿媽之後,便會「阿媽上身」,控制唔到自己對仔女的事事關心、事事擔憂的態度。莫非俗語所謂「養兒一百歲,長憂九十九。」

我決定改變態度,因為仔女都踏入青春期,係時候由他們對自己的事情負責。於是,我發出預警,由某月某日開始,阿媽只會按章工作,即是不會插手他們要做的事,但是會從旁監督。當然,我需要一個適應時間,仔女也要。最開心的人,莫過於是家中阿爸,從始他減少為家中的矛盾而煩惱。

各位阿媽,孩子長大了,我們要懂得放心放手,讓他們經驗成長的歷程中不可缺少的磨練。